Trudne słówka, czyli Słownik Fotografii Mobilnej, część 7

28 maja 2015

Trochę czasu minęło od ostatniego Słownika, ale nie był to czas stracony. Udało mi się zebrać dla Was kolejną paczkę ciekawych tagów i inicjatyw instagramowych, więc bez przedłużania rozpocznijmy przegląd!

Mobilna Ciemnia część I – VSCOCam

9 kwietnia 2015

Mobilna Ciemnia to nowy cykl wideoporadników dotyczących edycji zdjęć na smartfonach z Androidem i Windows Phone. W pierwszym odcinku Mateusz Jaszak przygląda się możliwościom edycyjnym jednej z najpopularniejszych aplikacji – VSCOCam.

InstaBlender – dla tych, co lubią zamieszać

22 lutego 2015

Od mniej więcej roku podstawowy proces edycji moich zdjęć mógłbym zamknąć w słowach crop & merge. W ten sposób — poprzez wielokrotne wycinanie lekko przesuniętych względem siebie fragmentów tego samego kadru oraz ich łączenie — uzyskuję interesujący mnie efekt rozmycia, poruszenia czy wręcz ruchu, a w uzasadnionych przypadkach także wyraźnego przesunięcia elementów kadru.

Odkrywanie sekretów edycji obrazu w Pixelmatorze dla iPada

17 grudnia 2014

Gdy w grę wchodzi edycja grafiki, jest tylko jeden “przemysłowy” standard, który obowiązuje na całym świecie: Photoshop. Dla reszty z nas, którzy nie zarabiamy na życie obróbką obrazu w Photoshopie, firma Pixelmator Ltd stworzyła edytor, który wypełnia lukę pomiędzy narzędziami amatorskimi (typu Paint lub iPhoto) a profesjonalnymi (jak właśnie Photoshop). W tej recenzji przyjrzymy się Pixelmatorowi od strony fotografii mobilnej. Nie omieszkamy wspomnieć o innych możliwościach, dzięki którym jest idealnym narzędziem pracy dla artysty, skoncentrujemy się jednak na funkcjach, które pozwolą efektywnie i bez specjalnego wysiłku poddać obróbce dowolny obraz.

Tajniki konwersji czarno-białej

23 września 2014

Z tego artykułu dowiecie się, dlaczego mimo wszechobecnego koloru fotografia czarno-biała jest nadal interesująca, jak wybierać dobre kadry czarno-białe, a nawet jak “widzieć” w czerni i bieli, robiąc zdjęcia. Nauczycie się, które kadry warto konwertować, a których – nie. Zaznajomicie się także z samym procesem konwersji, nauczycie się wykorzystywać filtry kolorowe oraz dalsze techniki stosowane wówczas, gdy sama konwersja jest zakończona.

MENU: