398 słów o EyeEm

30 października 2013

W roku 2009, pracownik magazynu fotograficznego Resource – Florian Meissner został okradziony w podziemiach nowojorskiego metra. Stracił lustrzankę. Nie miał takiej ilości pieniędzy, aby mógł zakupić nowy sprzęt, jednak otrzymał od przyjaciela iPhone’a 3G. Od tego dnia Florian rozpoczął przygodę z fotografią mobilną. Zaskoczony jakością i specyficzną estetyką zdjęć, Meissner odkrył społeczności zafascynowane w możliwościach małego pudełka, które potrafiło nie tylko przechwycić obraz, ale także udostępnić je w Internecie.

Kilka miesięcy później w Berlinie, Florian wraz z Lorenzem Aschoffem, Genem Sadakane oraz Ramzi Rizkiem stworzyli blog o fotografii mobilnej. Latem 2010 roku zorganizowali wystawę fotografii mobilnej w samym sercu Berlina. Wcześniej poprosili o zdjęcia wykonane telefonami komórkowymi z całego świata. Zebrali kilka tysięcy niesamowitych zdjęć. Po tym sukcesie zdecydowali się stworzyć miejsce w cyberprzestrzeni, w którym ludzie będą przechowywali swoje zdjęcia i pokazywali je innym użytkownikom. 4 sierpnia 2011 roku aplikacja EyeEm została opublikowana w App Storze oraz Android Markecie (obecnie Google Play). Do tej pory, ekipa EyeEm opracowała aplikacje na najważniejsze platformy mobilne: iOS, Android, Windows Phone.

To tyle jeśli chodzi o historię EyeEm, ale jak działa i co wyróżnia EyeEm od Instagrama? Jakie są jego zalety?

Tak jak w przypadku aplikacji Instagram, EyeEm pozwala nam nakładać filtry na zdjęcia, tagować je oraz udostępniać w sieci społecznościowej EyeEm oraz na Twitterze, Facebooku, Foursquarze czy Tumblrze. Możemy dodać 4 tagi związane z tematyką zdjęcia oraz 1 tag związany z miejscem, gdzie zostało zrobione zdjęcie. Myślę, że ograniczenie liczby tagów do 4 jest zaletą, otagowanie zdjęcia przebiega sprawnie, nie zastanawiamy się nad tym jaki tag powinniśmy jeszcze użyć, aby zwiększyć widoczność zdjęcia. Zdjęcia trafiają do specjalnie przygotowanych albumów, które możemy sprawdzić na stronie internetowej EyeEm, pod zakładką „Discover”. Pojawiają się tam zdjęcia z najciekawszymi i najpopularniejszymi tagami. Zróbcie eksperyment! Przejrzyjcie zdjęcia z tagiem „streetphotography” na Instagramie. Następnie przejrzyjcie zdjęcia w albumie „streetphotography” na EyeEm. Gdy przejrzycie zdjęcia stwierdzicie, że jakość obrazów na EyeEm (pod względem technicznym jak i artystycznym) stoi na wyższym poziomie.

Wasza aktywność na EyeEm może być publikowana w specjalnej zakładce na Facebooku. Wasi znajomi nie tylko zobaczą wasze zdjęcia, ale także ulubione fotografie oraz obserwowanych. Informacje o społeczności EyeEm znajdziecie w relacji z Pierwszego Polskiego Spotkania Użytkowników EyeEm. Zachęcam was do wzięcia udziału w rekrutacji na ambasadora EyeEm w waszych miastach (http://blog.eyeem.com/ambassadors/) Nagrajcie klip, w którym opowiecie kim jesteście i dlaczego chcecie być ambasadorami EyeEm. Zanim do tego dojdzie, załóżcie konto i opublikujcie wasze „dzieła”. Powodzenia!

Mateusz Jaszak

(Od redakcji – jeśli macie jakieś pytania związane z aplikacją/społecznością EyeEm to piszcie bezpośrednio do Mateusza na Twitterze (@deepobserveron) lub za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego).

komentarze 2

  1. […] fanów fotografii mobilnej. O idei tego przedsięwzięcia mogliście przeczytać już wcześniej na stronie […]

  2. Grzegorz napisał(a):

    W Polsce Eyeem jest dosyć mało znany dlatego postanowiłem utworzyć polską grupę użytkowników tej aplikacji i mam nadzieję jej rosnącą popularność ponieważ ma potencjał. Zapraszam do grupy: https://www.facebook.com/groups/506873726152384/

Zostaw komentarz

MENU: